כיצד ODT  במהלך המלחמה מניח את הבסיס להמשך התפתחות עצמית

בעידן המודרני, ובמהלך המלחמה בפרט שבו האינטראקציות הדיגיטליות לעתים קרובות עדיפות על פני מפגשים פנים אל פנים, המשמעות של טיפוח מיומנויות בינאישיות חזקות והתפתחות אישית הפכה מכרעת יותר מאי פעם. ODT ידוע  ככלי דינמי המאפשר צמיחה  למידה ורכישת כישורים לא פורמליים אצל  ילדים ומתבגרים. מאמר זה מתעמק בתפקיד המרכזי שממלא ODT בעיצוב אישיות וכישורים חברתיים אישיים, ומציע תובנות לגבי השפעתו העמוקה על התפתחות עצמית. בנוסף, הוא מספק עצות חשובות להורים על טיפוח מיומנויות חברתיות אצל ילדיהם.

 ODT מתעלה על הגדרות כיתתיות מסורתיות, ומאפשר למשתתפים הצערים  לעסוק בסביבה שלהם ברמה שונה ממה שהורגלו. החשיפה לנופים טבעיים, אתגרים לא מוכרים ופעילויות מבוססות צוות מטפחת כושר הסתגלות, חוסן וביטחון עצמי במוחות צעירים. מודל למידה חוויתי זה מאפשר לילדים ולמתבגרים לחקור את החוזקות, המגבלות והגבולות של עצמם. באמצעות פעילויות כגון תרגילי בניית צוות, משימות מנהיגות ויוזמות לפתרון בעיות, ODT מקדם תקשורת יעילה, פתרון קונפליקטים ואינטליגנציה רגשית.

 יתרה מכך, ODT מטפח תחושת אחריות הן לעצמו והן לקבוצה הקולקטיבית. המשתתפים לומדים להעריך את החשיבות של שיתוף פעולה, אמפתיה והקשבה פעילה, כישורים שהם בסיסיים ביצירת קשרים משמעותיים. החוויות המשותפות במסגרות חוצות מעודדות חברות ופיתוח חברויות לכל החיים, ומעצימות עוד יותר כישורים חברתיים אישיים.מניסיוני רב השנים. בעוד שההשפעה של ODT על מיומנויות חברתיות אישיות היא משמעותית, כהורים או מחנכים  ממלאים גם תפקיד מרכזי בטיפוח התכונות הללו אצל ילדיהם בגבולות חיי היומיום שלהם  ליקטתי לפניכם מספר כלים שיעזרו לכם לסייע לילדיכם או תלמידיכם לטפח מיומנויות חברתית:

 *עודדו זמן משחק: אפשרו לילדים מספיק זמן למשחק לא מובנה, שבו הם יכולים ליצור  אינטראקציה עם עמיתים ולנהל משא ומתן על דינמיקה חברתית באופן עצמאי. 

*תקשורת אפקטיבית מודל: הורים הם מודל לחיקוי; הפגנת תקשורת ברורה ומכבדת עם בני המשפחה מהווה דוגמה חיובית.

 *הקשבה פעילה: למדו את הילדים את החשיבות של הקשבה קשובה על ידי השתתפות בשיחות משמעותיות והערכת מחשבותיהם ודעותיהם.

 *פתרון קונפליקטים: הדריכו ילדים דרך קונפליקטים, לימדו אותם דרכים בונות להתמודד עם אי הסכמות ולמצוא פתרונות מועילים הדדיים.

 פעילויות צוות: שלב ילדים בספורט קבוצתי, חוגים שונים  מועדונים או קבוצות תחביבים המקדמים שיתוף פעולה, שיתוף פעולה ועבודת צוות.