איך לבחור סדנת ODT?

איך לבחור סדנת ODT?

אז כמו שכתבנו במאמר הקודם, "מה זה ODT " היא פעילות המתקיימת בשטח פתוח, שמביאה את חברי הקבוצה לשיפור יכולות וכשרונות בדרך מהנה וחווייתית שיש לה ערכים מוספים רבים, בבואנו לבחור הפעלה לימי שיא בבית ספר יסודי או תיכון, מכינה קדם צבאית או קייטנה, עלינו לשאול את עצמנו קודם כל מה מטרת העל שלנו ביום השיא שאנו מתכננים, כל פעילות יכולה להשיג יותר ממטרה אחת,אך כדי שנוכל להתאים את התוכנית המתאימה ביותר עבורכם נרצה לדעת מהו הדבר שחשוב לכם ביותר במאמר שלפניכם אציין  מספר מטרות להפעלת ODT:

1. גיבוש 

סדנת ODT - גיבוש

פעילות ODT מחייבת דינמיקה קבוצתית  ותקשורת נרחבת בין כל חברי הקבוצה, מה שלא בהכרח קורה ביום יום עכשיו חייב לקרות, לא אחת ניגשים אלי משתתפים בסיום ההפעלה  שמציינים בפני שלאחר הפעילות הם מרגישים כי הפעילות חשפה צד אחר ושונה בהם או באחרים מבני הקבוצה, ההיכרות המחודשת הזו תורמת לגיבוש ויצירת קשרים חדשים בין עובדים, תלמידים או בני משפחה. במהלך הפעילות נלמד באופן חוויתי איך לבנות צוות מנצח, להקשיב ולכבד כל דעה ולהביא לידי ביטוי את כל אחד מהמשתתפים, כי בסופו של דבר,  "אחד בשביל כולם כולם בשביל אחד" ;) והצלחה של אחד היא הצלחה של כולם וכן גם להפך.

2. העצמה

סדנת ODT - העצמה


סדנת ODT מביאה לידי ביטוי כל אחד מהמשתתפים, גם את אלו שמתבלטים פחות ביום יום ומעניקה להם אפשרות להיכרות מחודשת עם הכישורים והיכולות שלהם הן בפן היצירתי והן בפן החברתי. פעילות ODT מעצימה את הכישרונות החבויים שבכל אחת ואחת ומביאים אותם לידיעת הקבוצה ולהכרה בכוחות אלו. חוויית ההצלחה שחווה כל אחד מהמשתתפים בסיום הפעילות תורמת רבות לשיפור הביטחון העצמי והדימוי העצמי של חברי הקבוצה.

3. אתגר

סדנת ODT - אתגר


פעילות ODT מציבה בפנינו אתגרים מבחינה פיזית ומבחינה מנטלית, האתגרים הפיזיים מחייבים אותנו לצאת מהקופסא ולפתור בעיות בדרך יצירתית ושונה ממה שהורגלנו (ניתן לראות דוגמא לתרגיל בתחנת ODT שנקראת אינסטלציה), אך לא פחות מכך גם האתגרים המנטליים שקיימים בדינמיקה החברתית כמו יכולת הקשבה והכלה, כבוד הדדי, השגת פשרה במקרים של חילוקי דעות ועוד... התגברות על אתגרי ODT אלו וצליחת התרגיל על אף כל הקשיים, מביאה את כל אחד מהמשתתפים לחוש חווית הצלחה ותחושת סיפוק משכרת. 

4 פיתוח מנהיגות

סדנת ODT - פיתוח מנהיגות


יכולות מנהיגות ואיתור כישרונות מנהיגותיים יוצאי דופן לפני מספר שנים נחשפתי לידיעה מעניינת, באחת מחברות התקשורת המובילות בישראל נפתח מכרז על תפקיד נחשק ביותר בחברה, המצריך יכולת ניהולית חברתית ובין אישית גבוהה ביותר, מה שהפתיע אותי היה, שהמכרז היה פתוח לכל אחד מהעובדים בלי הגבלת גיל או וותק ובעצם כל מי שרצה יכל להתמודד על התפקיד, כחלק מפעילות המיון הוזמנו כלל המועמדים ליום כיף בו נערכה להם סדנת הפעלה של ODT כאשר צפו בפעילות אנשי הצוות הבכיר, שיכלו לבחון מהצד באופן אמיתי את התכונות שחיפשו במי שיאיש את התפקיד
כמו: יכולות מנהיגות, הובלת הקבוצה בנחת וללא כפיה (שמעוררת התנגדות) ירידה לפרטים, כישורים חברתיים ובין אישיים ועוד.
בסופו של דבר, העובד שנבחר היה עובד צעיר עם וותק של שנים בודדות בחברה שהוכיח את עצמו כמתאים  ביותר לתפקיד, כפי שגם בהמשך הוכיח לכולם.

5. כיף!


פשוט כך, הנאה שיחרור צחוק והמון שמחה, חשוב לציין שעצם קיום הפעילות במרחב הפתוח תורמת לתחושת שחרור וחוויה בכל גיל ובכל קבוצה.
הפעילות תוכל להתקיים בכל מקום שתבחרו החל מפארק עירוני, חורשה או אפילו חוף ים, להפעלות במסגרת בתי ספר אני ממליץ לצאת לחצר או אפילו לאולם הספורט, עצם היציאה הפיזית למקום אחר מעניק תחושת חוויה שוברת שגרה עוד בטרם התחילה הפעילות. ואחר כך תאפשר חזרה לשגרה בכוחות מחודשים ורעננים 


לשאלות נוספות לחיות והתאמה אישית בדיוק בשבילכם,צרו קשר עם דניאל חסיד  בדף צור קשר או בטלפון מחכים לכם!